Om du har några funderingar om vårt abonnemang så har vi samlat de vanligaste frågorna vi får här nedan. Hittar du inte ditt svar kan du kontakta oss via formuläret längst ned.
Välj en bil som passar dig och skicka oss en förfrågan via vårt formulär.
Vi kontaktar dig inom kort och bokar in din nya bil.
Kom till oss och hämta ut bilen du har valt.
När din period löper ut förlänger du, byter bil eller avslutar.
Måste jag bestämma mig redan nu när jag ska återlämna bilen?
Nej, du väljer själv om du vill förlänga hyrestiden efter 30 dagar. Om du har bilen i 12 månader kommer vi kontakta dig för bilbyte så du får en ny och fräsch bil.
Hur bokar jag en bil?
Välj en bil och vilken typ av längd som passar dig. Fyll i en förfrågan och skicka oss så kontaktar vi dig.
Var kan jag hämta bilen?
Du kan hämta ut bilen på någon av våra 140 Europcar-stationer runt om i landet.
Hur sker betalning?
Betalning sätts upp vid uthämtning av bil och sker med kreditkort. Debitering sker månadsvis. Fakturabetalning är självklart möjligt för företagskunder.
Betalar jag service på bilen?
Nej, service ingår i hyreskostnaden och du får en fri lånebil av oss om din bil är inlämnad på service.
Är det någon bindningstid?
Nej, du betalar 30 dagar i taget i förskott och kan när som helst lämna tillbaka bilen och betalar endast för de innevarande 30 dagarna.
Övriga kostnader & avgifter som kan tillkomma.
Du betalar ev trängselskatter, parkeringsavgifter & förbrukningsartiklar. Likaså betalar du för extra förare samt för utlandstillstånd om du vill köra bilen utanför Sveriges gränser. Fria mil ingår inte heller så om du kör mer än de tillåtna milen per månad tillkommer en extra kostnad per km.
Kan jag teckna en skadekostnadseliminering?
Ja, vi erbjuder skadekostnadseliminering via Trygg-Hansa för 2250 kr för personbilar och 3060 kr per månad för minibuss och skåpbilar. Läs mer om försäkringen här: www.trygghansa.se/europcar
Hur bokar jag en bil?
Välj en bil och vilken typ av längd som passar dig. Fyll i en förfrågan och skicka oss så kontaktar vi dig.
Vart kan jag hämta bilen?
Du kan hämta ut bilen på någon av våra 140 Europcar-stationer runt om i landet.
Hur sker betalning?
Betalning sätts upp vid uthämtning av bil och sker med kreditkort. Debitering sker sedan månadsvis. Prata med stationspersonal för den exakta processen. Fakturabetalning är självklart möjligt för företagskunder.
Betalar jag service på bilen?
Nej, service ingår i hyreskostnaden.
Är det någon bindningstid?
Bindningstiden är 12 månader. Vill du avsluta i förtid betalar du en avgift som baseras på hur långt du har kvar på ditt avtal.
Övriga kostnader & avgifter som kan tillkomma.
Du betalar ev trängselskatter, parkeringsavgifter, utlandstillstånd & förbrukningsartiklar. Fria mil ingår inte håller så om du kör mer än de tillåtna milen per månad tillkommer en extra kostnad per km. Hjulförvaring och städ & tvätt i samband med återlämning av bil är tilläggstjänster vi erbjuder.
Kan jag teckna en skadekostnadseliminering?
Ja, vi erbjuder skadekostnadseliminering via Trygg-Hansa för 2550 kr för personbilar och 3060 kr per månad för minibuss och skåpbilar. Läs mer om försäkringen här: www.trygghansa.se/europcar
Europeisk Biluthyrning AB
151 88 Södertälje
Sverige
© Europeisk Biluthyrning AB